S.W.O.T. Analizi Örneği

Konuyu Oyla:
  • Toplam: 58 Oy - Ortalama: 2.72
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S.W.O.T. Analizi Örneği
#1

GRUNDİG
3D TELEVİZYON
HEDEF KİTLE:
Teknolojik gelişmeleri takip eden, yeniliğe açık, estetiğe önem veren, üretilen teknolojik ürünleri yaşamında kullanmak isteyen, gelir düzeyi orta ve üst grup olan insanlar.
MARKA KİMLİĞİ:
1.Var olan amblemin incelenmesi: Yeniden konumlandırmaya gidilirken müşteriye GRUNDİG logosunun yaşlı gözüküp gözükmediği, marka değerlerini doğru yansıtıp yansıtmadığı araştırılmalıdır ve bu aşamadan sonra logo değişikliği gündeme gelmelidir. GRUNDİG markasına yeni bir yüz, taze bir kişilik kazandırmaya çalışıyoruz ve bu logonun değiştirilmesi yönünde karara vardık. Çünkü müşterilere göre yaşlı görünüyor, üstelik kurumsallığını ve şirket imajını fazlaca vurgulayan bir yapısı var. Harflerin sert hatları ve sivri kenarları markayı ciddi ve asık yüzlü gösteriyor. Ne hedef aldığımız kitleyle ne de kişilik özelliklerimizle bağdaşıyor.

Dinamik, keyifli, etkileyici derken bunu logomuzla da söyleyebilmeliyiz.


2. Yeni amblemimizin logosu, em televizyonu hem de ufoları yani uzay teknolojisini çağrıştıran bu yönüyle bizim ne ürettiğimizi, nasıl bir teknoloji kullandığımızı çağrıştıran bir yapı kazandırmış oldu. Antenli eski model televizyonları anımsatması ile de GRUNDİG markasının kültürüne çağrışım yaptırmakta. Üstelik ovalliği gülümsemeyi andırdığı için bizim ve müşterilerimizin gülen yüzünü simgeliyor. Kıvrımlı harfler ve el yazısı motifleri özgünlüğü ve seçkinliği ifade ediyor. Çünkü el yazısı kullanarak ortaya koyduk. Renk olarak logoda kırmızıyı seçmemizin nedeni hareketliliği ön plana çıkarmak içindi. Yazımızın mavi kalışı ise yine eskiden fazla kopmamak ve güven imajımızı korumak maksadını taşımaktayız.

MARKA KİŞİLİĞİ: “Dinamik, keyifli, etkileyici ve dürüst...
Dinamiğiz çünkü; günümüz insanının hızlı yaşam temposuna eşlik ediyoruz.
Keyifliyiz çünkü; eğlenceyi ve paylaşmanın zevkini bizimle vazgeçilmez kılıyoruz.
Etkileyiciyiz çünkü; estetik kadar yenilik ve performansa da önem veriyoruz.
Dürüstüz çünkü; verdiğimiz sözü yerine getirmenin değerine paha biçemedik.
MARKA KÜLTÜRÜ:

Geçmişten bugüne bizimle gelen değerlerimiz kültürümüzün özünü oluşturuyor. Bunlardan en önemlisi kalite anlayışımızdır. Kalite bizim için müşteri gereksinimlerine uygun ürünleri tasarlamak, bunları zamanında ve hatasız olarak sunmak, yaptığımız işin performansını sürekli arttırmak ve bunları yaparken ortak aklımızı kullanmak anlamını taşımaktadır.

Biz başarmak için takım ruhuna inanırız ve katılımcı bir yönetim anlayışıyla dayanışma ve sürekli işbirliği içinde çalışırız.

Rekabet Analizi
  1. Elektronik eşya pazarında yerli-yabancı pek çok firma pay kapma mücadelesi vermektedir. GRUNDİG markası açısından rekabet önce BEKO ve ARÇELİK markalı ürünlerle başlamakta çünkü aynı cornerlarda satışa sunulmaktayız. Pek çok dünya devi marka da yine Türkiye pazarının cazibesinin farkında ve yoğun bir tutundurma faaliyeti yürütmekteler. Son günlerde televizyon üreticilerinden en öne çıkan markalara; SONY, LG, SAMSUNG, PHİLİPS, VESTEL örnek verilebilir.
  2. Türkiye’de elektronik sektörün bakıldığında; gelişmekte olan bir ülke oluşumuz, büyüyen ekonomimiz, yükselen yaşam standartları bu pazarı son çekici kılmakta. Ancak son günlerde dolar ve euro’nun değerlenmesi fiyatlara olumsuz yönde yansımış ve piyasada durgunluk hakim olmaya başlamıştır. Hükümetin uyguladığı para politikaları ve müdahaleler ile hareketin en kısa zamanda geri kazandırılacağı inancı piyasalara güven aşılamıştır. Yine de elektronik eşyalara uygulanan yüksek vergiler sektördeki firmaların fiyatlandırma politikalarını olumsuz yönde etkilemektedir.
  3. Rakip stratejileri incelendiğinde; belirgin bir lider motifi pek göz çarpmamakta yinede lider rolünü SONY üstlenmiş gözüküyor. Markaların çoğu kurumsal kimliğini markasının önünde tutma hatasında. Güvenilirlik ve kalite herkesin bahsettiği şeyler. Türk tüketicisini kazanma yönünde markalar arasında ciddi bir farklılaşma gözükmediği için fiyat ve ödemedeki avantajlar tüketicinin tercih sebeplerinde ilk sıraları almakta. Zincir halinde kurulan teknoloji marketleri de tüketicilerin bu davranışlarında etkili olmakta. Pek çok markalı ürünü bünyesinde barındırmaları sonucu tüketici için seçim süresini kısaltan ve önceden zor verilen kararın süresini oldukça kısaltmıştır.
  4. Müşteri bağlılığı yaratmak bu sektörde çok zor bir hale gelmiştir. Bağlılığı en iyi başarabilense kuşkusuz SONY’dir Diğer markalar da bunu sağlayabilmek için çalışmalar içindedir. Sundukları cazip teklifler ve satış sonrası hizmetleri ile bunu sağlamaya çalışmaktalar. Ancak müşteriyi bağlamak öyle kolay değil, başka bir firma sizden daha cazip hale getirdiği anda koşullarını, müşteriniz oraya doğru gidecektir. Bu yüzden farklılaşmak hayati bir öneme sahip olmaktadır.
  5. Pazarda rekabet eden markaların en zayıf yönü yeterince farklılaşamamak ve konumlarını belirginleştirememektir. Örneğin reklamlarda bile son günlerde kullanılan öğeler aynı; dünya kupası maçlarını bizim televizyonumuza sahip olun öyle izleyin... Güçlü oldukları yönlere bakıldığında ilk göze çarpan; özellikle uzakdoğu markalarının “Japon” üstünlüğüne sahip olmaları ve bunu ön plana çıkarmaları, tüketicinin tercih sırasında da başı çekmeleri. Yüksek marka bilinirliğine sahip markalar da yine diğerlerine göre avantajlı konumdalar.
  6. Markalar şu son dönemdeki durgunluğa karşı tepki olarak reklamlara ve kampanyalara hız verdiler. Yaz mevsiminin gelmesi evlenenlerin veya evini yenileyenlerin artmasından faydalanma peşindeler bir de dünya kupası maçlarından tabi ki.
  7. Türkiye pazarı son derece hareketli ve dinamik yapıda bir Pazar olmasıyla işletmeye pek çok fırsatı bir arada sunabilmektedir. Gelişen teknolojiyle yeni geliştirilen ürünler artık çok lüks olarak veya gereksiz olarak algılanmamakta, bugün hemen hepsi birer ihtiyaç haline gelmektedir. Yeni nesle GRUNDİG markasını tanıtacak ve sevdirecek, bizi tanıyan ve seven bir alt kuşağa sahibiz ve bu makamız için çok iyi bir avantaj. Türkiye girişimlere yatırımlara destek veren ve teşvik ede bir ülke üstelik ülke konumu itibariyle Avrupa’ya ve dünyaya açılabilmek için eşsiz bir yer.

İleride halkımızın,bunca ibret verici tecrübeden sonra gerçek dindarlarla din tüccar ve aktörlerini birbirinden ayırdedeceğini ümid ederim. Yoksa hep böyle geri ve ezik kalırız (M.Kemal Atatürk)
Cevapla
#2

FIRSATLAR:

• Türkiye’nin potansiyelinden bahsedilen her konuşmanın ana teması olan genç nüfusun Türkiye pazarının lokomotifi olması,
• Elektronik sektörünün Türkiye’nin en hızlı büyüyen ve gelişen sektörü olması,
• Türk insanının yaşam standardının yükselmesi ile birlikte artık herkesin evinde, iş yerinde, yaşam alanlarında en son teknolojiye sahip olmayı ve kullanmayı istemesi,

TEHDİTLER:

• Teknolojinin çok hızlı bir şekilde gelişmesi ve bu ilerlemelere ayak uydurmada çekilebilecek güçlükler,
• Elektronik sektöründe yerli ve yabancı pek çok firmanın yer alması ve bunun sonucu nihai tüketicilerin seçme ve karar verme sürecinde alternatiflerinin çok fazla olması,
• Türkiye’deki yüksek vergi oranlarının maliyetlere olumsuz yansımaları yüzünden fiyatların dünyadaki diğer pazarlara göre nispeten yüksek olması,

GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ

• Tüketicinin zihninde Grundig markamızın; Alman, dolayısıyla da güvenilir ve sağlam imajına uzun yıllardır sahip olması,
• Marka bilinirliği ve geçmişteki pazar paylarımıza bakarak sahip olduğumuz tecrübe ve prestij,
• Elektronik ürünlerde ödül-satış ilişkisi son yıllarda çok sıkı… Grundig 2006 yılı Red Dot Tasarım Ödülünü kazanan LCD televizyonun üreticisi, pazara hızlı bir şekilde döndüğümüzün simgesi bu ödül,
• Kredi kartı taksit imkanları, banka kredilerindeki faiz oranı düşüşleri sayesinde talebin sürekli üst seviyelerde olması,
• Piyasaya çıkacak olan yeni ürünümüz (3 boyutlu TV), yepyeni bir ürün olması ve insanlarda ilgi odağı oluşturacak potansiyele sahip olması,
• Beko ve Arçeliğin dağıtım kanallarını kullanmamız; böylelikle daha pazara yeni girmemize rağmen 4500 cornerda eşzamanlı olarak ürünlerimizi satışa sunabileceğimiz muazzam bir ağa sahip olmamız,
• Beko Elektroniğin sahip olduğu eğitimli ve deneyimli personeli ve gelişmiş üretim teknolojileri kullanması,

ZAYIF YÖNLERİMİZ

• Ürünümüz (3 boyutlu TV), piyasaya çıktıktan kısa süre sonra rakip firmalar tarafından da üretilip piyasaya sürülmesi,
• Pazara yeni girmiş olmamız sebebiyle ürün gamımızın diğer markalardan daha az olması,
• Pazarın küresel bir pazar olması ve dünya devi markalarla aynı pazarda kendimize yer bulmak zorunda olmamız,
• Uzakdoğu firmalarının çok daha ucuza ürettikleri ürünlerini Türkiye pazarına da sokarak rekabeti iyice zorlaştırmaları,
İleride halkımızın,bunca ibret verici tecrübeden sonra gerçek dindarlarla din tüccar ve aktörlerini birbirinden ayırdedeceğini ümid ederim. Yoksa hep böyle geri ve ezik kalırız (M.Kemal Atatürk)
Cevapla

Konu Araçları
Konuyu Paylaş :  
Konunun Linki :  
BBKodu :  
Konu Araçları :

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  İş Analİzİ redline 1 3.149 28-01-2016, Saat: 17:00
Son Yorum: emrehamarat
  S.W.O.T Analizi Nedir? Nasıl Yapılır? civanpercemi 1 26.417 10-07-2008, Saat: 12:59
Son Yorum: civanpercemi
  S.W.O.T Analizi Örneği - 2 civanpercemi 0 16.389 10-07-2008, Saat: 12:55
Son Yorum: civanpercemi

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi
Valid XHTML 1.0 Transitional Valid CSS!