S.W.O.T Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 2.14/5 - 43 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S.W.O.T Analizi Nedir? Nasıl Yapılır?
#1

SWOT Analizinin iş dünyasında genel olarak uygulandığı durumları şu şekilde sıralayabiliriz:

>Yeni bir pazara girerken pazarın yapısının çözümlenmesinde
>Stratejik bir plan geliştirilmesi aşamasında
>İş süreçlerinin geliştirmesinde
>Sorun tanımlama ve çözüm oluşturulması aşamalarında
>İnsan kaynakları geliştirilmesinde ve performans yönetiminde
>Nicel verilerin yetersiz, bilgilerin kişilerin belleklerinde olduğu durumların analizinde

Güçlü Yönlerin Saptanmasında
*Üstün noktalarım nelerdir ?
*Neleri iyi yaparım ?
*Başkaları, güçlü yanlarım olarak neleri görmekteler ?
*Hangi tür işleri daha iyi yapıyorum?

Zayıf Yönlerin Saptanmasında
*Neleri kötü yapıyorum ?
*Neleri iyileştirmeye gereksinimim var ?
*Başkaları hangi konularda benden daha iyiler ?
*Başkalarının gözüyle ne gibi zayıflıklarım var ?

Fırsatların Saptanmasında
*Çevremde ne gibi ilginç gelişmeler yaşanıyor, neler olup bitiyor ?
*Önümde duran fırsatlar neler?

~Fırsat yaratan kaynaklar nelerdir ?
–Teknoloji ve pazarda oluşan değişimler
–Hükümet politikalarındaki değişiklikler
–Sosyo-kültürel yapıdaki değişimler
–Yerel olaylar

Tehditlerin Saptanmasında
*Önümde ne gibi engeller var ?
*Rakiplerim ne durumdalar ?
*İş, ürün veya hizmet standartlarında her hangi bir değişim söz konusu mu ?
*Değişen teknoloji her hangi bir şekilde beni tehdit ediyor mu ?
*Finansal sorunlarım var mı, yoksa hangi durumlarda çıkabilir?

gibi genel soruları kendimize yöneltmeliyiz ve tamamen gerçekçi olmalıyız.

Kişisel SWOT analizimizi yapabileğimiz gibi kurumlarda da beyin fırtınası yöntemleriyle SWOT analizi yogun olarak yapılmaktadır. Özellikle iş görüşmelerinde “Kendinizi kısaca anlatın, güçlü yönleriniz nelerdir?” şeklinde sorularla karşılaşma olasılığınız yüksektir.
SWOT analizi sonucunda:
*Güçlü yönlerimizi fırsatlardan yararlanacak şekilde kullanabiliriz.
*Zayıf yönlerimizin farkına vararak onları güçlü yönlere dönüştürecek stratejiler geliştirebiliriz.
*Çevremizdeki tehditleri güçlü yanlarımız ile bütünleştirilebilecek fırsatlara dönüştürebiliriz.

www.saruman.com
İleride halkımızın,bunca ibret verici tecrübeden sonra gerçek dindarlarla din tüccar ve aktörlerini birbirinden ayırdedeceğini ümid ederim. Yoksa hep böyle geri ve ezik kalırız (M.Kemal Atatürk)
Cevapla
#2

WAL - MART SWOT ANALİZİ ÖRNEĞİ

Güçlü Yönler:
*Wal-Mart perakende sektöründe güçlü bir marka olmanın yanı sıra çok geniş bir ürün yelpazesini tek bir mağaza çatısı altında müşterilerine sunma kapasitesine ve gücüne sahiptir. Sektöründe çok önemli bir prestije ve marka değerine sahiptir.

*Wal-Mart son yıllarda oldukça büyüdü ve global genişleme tecrübesi kazandı. Örnek olarak İngiltere kökenli ASDA yı bünyesine katmasını gösterebiliriz.

*Firma kendi bünyesinde çok önemli ve değerli yeteneklere sahip buna örnek olarak uluslararası lojistik sistemini destekleyen bilgi teknolojilerini gösterebiliriz.Bu sistem sayesinde her bir ürünün ülkeler hatta mağazalar bazında satış performanslarını inceleme imkanına sahip oluyorlar. Bilgi teknolojileri aynı zamanda Wal-Mart’ ın etkili tedarik sistemini de destekliyor.

*İnsan kaynakları yönetiminde ve geliştirilmesinde odaklanılmış bir strateji mevcuttur. Çalışanları Wal-Mart’ın işi için kilit noktadır ve firma çalışanlarını eğitmek ve bu eğitimin sürekliliğini sağlamak için önemli rakamlara ulaşan para ve zaman harcamaktadır.

Zayıf Yönler:
*Wal-Mart dünyanın en büyük bakkal tarzı perakendecisi ve sektörün kontrolünü elinde bulunduruyor. Bilgi Teknolojilerinin avantajına rağmen çok büyük kontrol alanından dolayı bazı alanlarda zayıf kalabilir.

*Wal-Mart bir çok sektörde çok çeşitli ürün sattığı için sadece belirli ürünlere odaklanmış rakiplerinin sahip olduğu esnekliğe sahip olmayabilir.

*Firma uluslararası piyasada iş yapmasına rağmen çok az sayıda ülke sınırları içinde mağazaları bulunmaktadır. A.B.D. dışında 14 ülkede operasyonlarını sürdürmektedir. İngilteredeki ve Japonyadaki mağazaları Amerika kıtası dışındaki merkezleridir.

Fırsatlar:
*Avrupa ve Çin gibi daha spesifik pazarlara bu pazarlarda hali hazırda aktif olan global perakendecileri devralmak, birleşmek ve stratejik anlaşmalar yaparak odaklanabilirler.

*Wal-Mart mağazaları şu anda çok az sayıda ülkede faaliyet göstermekte bu da önlerine Çin ve Hindistan gibi önemli nüfusa sahip ülkelerde faaliyete geçerek pazarlarını büyütebilme fırsatını sunuyor.

*Yeni lokasyonlar ve mağaza tipleri Wal-Mart’a pazarını geliştirmesi için yeni fırsatlar sunmaktadır. Devasa süper merkezlerden, lokal ve alış veriş merkezi tarzı mekanlara yönlenmişlerdir.

*Wal-Mart’ın büyük, süper mağazalarla devam etmek olan hali hazırdaki stratejisi için fırsatlar bulunmaktadır.

Tehditler:
* Bir numara olmak lokal ve global rekabetin hedefi olmayı yanında getirir. Bir numarada tutunmak bir numara olmaktan daha zordur.

*Global bir perakendeci olmak iş yaptığınız ülkelerde politik problemlerde karşı karşıya kalma riskini taşır. Bu tür politik problemleri aşmak çoğu zaman zordur ve yıpratıcıdır.

*Tüketim mallarının fiyatları düşen üretim maliyetleri nedeniyle bir düşüş trendi içine girmiştir. Üretim maliyetlerinin düşüş sebebi ise firmaların üretimlerini daha düşük maliyete sağlayabilecekleri ülkelere kaydırmalırıdır. Bu süreç sonucu fiyatlarda oluşan rekabet bazı ürün gruplarında ciddi fiyat düşüşlerine dolayısıyla gelir kaybına neden olmaktadır. Aşırı fiyat rekabeti her firma için olduğu gibi Wal-Mart gibi her zaman en ucuz fiyatları garanti eden bir firma için de önemli bir tehdittir.

‘Wal-Mart Stores, Inc. 31 Ocak 2006 tarihinde bir önceki mali yıla ait 316 milyar dolara ulaşan satışlarıyla ve 11.2 milyar dolar net karıyla dünyanın en büyük perakende magazalar zinciridir. Dünya çapında 1.6 milyon kişinin çalıştığı firmanın 3600 den tesisi vardır ve bunların 1570 inden fazlası A.B.D. sınırları içindedir.’

www.saruman.com
İleride halkımızın,bunca ibret verici tecrübeden sonra gerçek dindarlarla din tüccar ve aktörlerini birbirinden ayırdedeceğini ümid ederim. Yoksa hep böyle geri ve ezik kalırız (M.Kemal Atatürk)
Cevapla

Konu Araçları
Konuyu Paylaş :  
Konunun Linki :  
BBKodu :  
Konu Araçları :

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  İş Analİzİ redline 1 4.788 28-01-2016, Saat: 18:00
Son Yorum: emrehamarat
  S.W.O.T Analizi Örneği - 2 civanpercemi 0 18.543 10-07-2008, Saat: 13:55
Son Yorum: civanpercemi
  Tasfiye Nedir civanpercemi 0 17.139 02-07-2008, Saat: 11:22
Son Yorum: civanpercemi
  S.W.O.T. Analizi Örneği civanpercemi 1 71.649 02-07-2008, Saat: 11:16
Son Yorum: civanpercemi
  Ticari İşletme Nedir redline 0 2.484 12-03-2007, Saat: 14:41
Son Yorum: redline

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi