referansların önemi

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 3/5 - 16 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
referansların önemi
#1

Referanslar üstlenilecek görevin sorumuluk derecesine göre önem kazanmaktadır. Yetki içeren pozisyonlara yapılan başvurularda işverenler teklif yapmadan önce referans kontrolu yapmaktadırlar. Bu tip işlerde sizin işi alabilmenizde referanslarınızın önemi oldukça büyüktür.
Gerçekte iş değiştirmeyi düşünen kişiler referan konusuna yeterince önem vermemektedirler. İş değiştirmeyi düşünen bir kişinin aklına ilk olarak özgemişini nasıl oluşturacağı görüşmede nelerle karşılaşabileceği gibi sorular gelmektedir. Halbuki referans kontrolü tüm bunları bütünleyen ve kişinin işe kabul edilme aşamasında son derece kritik bir rol oynayan unsurdur.
Görüşmelerde oluşan izlenimler bireyin işe kabul edilmesinde önemli rol oynar. Referanslar ise bu izlenimlerin adayı profesyonel geçmişinde tanıyan kişilerce teyid edilmesi anlamına gelmektedir.
Aynı nitelikteki kişiler arasında tercih yapmanın güçleştği durumlarda da referans kontrolünün önemi artmaktadır.
Referans verilecek kişileri belirlerken nelere dikkat etmek gerekir?
Referansların belirlenmesi aşamasında dikkat edilmesi gereken bir kaç konu vardır. Referanslarınız belirtirken söz konusu kişilerin sizi tanıyan daha önce birlikte çalıştığınız kişiler olmasına dikkat etmelisiniz. Sizi tanımayan çalışma şekileriniz hakkında bilgi sahibi olmayan kişileri referans olarak belirtmeniz negatif etki yaratabilir. İşverenlerin referans olarak belirttiğiniz kişilerle temas ettiğinde sizin hakkınızda yeterince bilgi sahibi olmayan ya da sizi tanımayan kişilerle karşılaşmaları işi alamamanıza neden olabilir.
Özetle refeans olarak belirteceğiniz kişiler;


Daha önce beraber çalıştığınız yöneticiler va çalışma arkadaşlarınız
Çalıştığınız firmalarda ya da müşterilerde irtibatta bulunduğunuz birebir çalıştığınız kişiler
Akademi dünyasından daha önce beraber çalıştığınız öğretim kadrolarından kişiler olabilir.
Referans olarak belirteceğiniz kişiler hakkındaki bilgilerinizin eksiksiz olması da oldukça önemlidir. Referans gösterceğiniz kişilerin;


İsim
Unvan
Şirket
Adres
Telefon Numarası
Faks
E-mail bilgilerini temin ediyor olmanız önem taşımaktadır.
Referans listenizi oluşturduktan sonra başvurduğunuz işlere ve şirketlere göre gruplandırma yapmanız yaralı olacaktır. Şöyle ki eğer teknoloji sektörüyle ilgili bir şirkete yaptığınız başvurularda daha önce benzer bir firmada çalıştıysanız bu firmadan göstereceğiniz referansları ön plana çıkarmak yararlı olabilir.
Referans gösterilecek kişilerin konu ile ilgili onayını almanız son derece önemlidir. Referans gösterilen kişiyle temas kurulması durumunda bu kişinin konudan haberdar olmaması negatif etki yaratabilir.
Referanslara özgeçmişte yer vermek gerekir mi?
Referanslara özgeçmişinizde mutlaka yer vermenize gerek bulunmamaktadır. Başvurduğunuz işe göre belirlediğiniz referanslarda bahsetnmek yerinde olabilir. Bazı özgeçmişlerde ‘İstenmesi durumunda temin edilecektir.'' yazılabilmektedir. Böyle bir not yazmanın özgeçmişiniz için yaratttığı değerden söz etmek çok mümkün olmayabilir.
Bunun yerine referanslarını varsa bahstemeniz yoksa bu bölümü hiç oluşturmamanız daha uygun olacaktır. Ancak ister özgeçmişinizde bahsedin ister daha sonra temin edin referanslarınızı önceden titiz bir şekilde hazırlayarak üzerinde düşünerek oluşturmanız çok önemlidir


alıntıdır
[Resim: 7903atamizindeyizby5hs7ii4.jpg]

“Bir memlekette; namuslular, namussuzlar kadar cesur olmadıkça, o memlekette kurtuluş yoktur”
Bul
Cevapla

Konu Araçları
Konuyu Paylaş :  
Konunun Linki :  
BBKodu :  
Konu Araçları :

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi