İş başka, arkadaşlık başka!

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 3.31/5 - 16 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
İş başka, arkadaşlık başka!
#1

Haberi alınca çok sevindiniz: Ekibin yeni lideri siz oldunuz. Bir zamanlarparçası olduğunuz ekibi artık siz yöneteceksiniz. Ne güzel bir terfi,tebrik ederiz.
Zatentanıdığınız insanlara liderlik etmek ilk bakışta kolay gibi görünüyor.Ne de olsa ekibinizi iyi tanıyor, onların çalışma alışkanlıklarınızaten çok iyi biliyorsunuz.

Ama dikkat! Avantaj sandığınız bu durum kendi içinde bir takım zorluklar dabarındırıyor. Konunun uzmanı Elizabeth Garone, The Wall Street Journaliçin yazdığı makalesinde yeni yöneticilere tavsiyelerde bulunuyor.



Yeniyöneticiler ya elde ettikleri yeni gücün sarhoşu olurlar ya da hareketegeçmekte o kadar tereddüde düşerler ki en basit bir projeye bilebaşlayamazlar.

Sonuçtamutsuz bir iş ortamı ortaya çıkar. Böyle bir ortamda verimlilik deolmayacaktır. Olası en kötü senaryoda, ekibin üyeleri kendiyöneticilerini sabote etmek için işi baltalama yoluna gidebilirler.Böyle bir durumda eski dostlarınızın sizin aleyhinize döndüğüne şahitolursunuz.

Diğeryandan yeni pozisyonunuzu da korumanız gerekmektedir. Bazı yeniyöneticiler diğer aşırıcı ucun tuzağına düşerler ve eski işarkadaşlarının dostluğunu kaybetmemek adına iş odaklı değil ‘arkadaşodaklı’ bir düşünce tarzı benimserler. Bu durumda karar alma süreçlerigiderek zorlaşacak, işyerinde ortaya çıkması muhtemel diğerçatışmaların çözüme kavuşturulması ise büsbütün imkânsızlaşacaktır.

Butuzağa düştüyseniz, ‘ekibin saygısını kazanmak’ sizin için giderekzorlaşacaktır. Oysa onları bir arada tutmak ve ortak bir hedefeyönlendirmek için ekibin saygısını kazanmanız gerekir.

Budurumda yapmanız gereken şey, problemle karşılaştığınızda –bu konuhakkında karışık ve çelişkili fikirler ortaya konulmasına fırsatvermeksizin- sizin önceliği ele almanız ve seri şekilde kararvermenizdir. Yumuşak üslubunuzu korumaya tabii ki devam edeceksiniz amakarar alma sürecini asla geciktirmeyin.

Yeni bir yönetici olarak, üst yönetimin sizden ve bir bütün olaraksizin ekibinizden beklentilerini tam olarak anlamanız gerekmektedir.Bir üst yöneticinize gidin ve sizden tam olarak ne beklendiğini iyianlayın. Sonra kendi ekibinizle bunu paylaşın. Böylelikle hiçbirnoktayı karanlıkta bırakmamış olursunuz.

Kendi amaçlarınızla ekibin amaçları arasında paralellikler kurun. Gerekirsebütün ekip üyeleriyle bire bir görüşerek onların kişisel beklentilerinive yeteneklerini ortak amaca yönlendireceklerini onlara anlatın.Ekibinizi nasıl bir yönetim planıyla yöneteceğinizi, karar almasüreçlerinin nasıl işleyeceğini ekibinize açıklayın.

Ekip elemanlarının size inanması ve kendi kişisel kariyer amaçlarınınekibin çalışma hedefleriyle örtüştüğünü bilmeleri şarttır.

Hataları kabul etmeye hazır olun.Mükemmel bir dünyada yaşamıyoruz, herkes hata yapar. Özellikle yeni birpozisyona geldikten sonraki ilk aylarda hata yapmak çok normaldir.Böyle durumlarda kendinize ve ekibinize karşı bağışlayıcı ve hoşgörülüolmayı bilmelisiniz. Liderlik yeteneğine güvendiğiniz arkadaşlarınız veamirlerinizle bağlantınızı canlı tutun ve onların fikirlerini almaktançekinmeyin.

Başarı ve olumlu sonuçlar elde ettiğinizde bunun ‘ekibiniz sayesinde’ mümkün olduğunu vurgulamaktan asla geri kalmayın. Ekibinizi teşvik ettiğiniz ölçüde onlar da kendi yöneticilerini yani sizi onore etmeyi bileceklerdir.
Cevapla

Konu Araçları
Konuyu Paylaş :  
Konunun Linki :  
BBKodu :  
Konu Araçları :

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi