MOTORUN TAKILMASI

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 2.7/5 - 10 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
MOTORUN TAKILMASI
#1

MOTORUN TAKILMASI

Yakıt sistemi kontrolü

Yakıt tankı.

Yakıt tankı mutlaka gövde içine sabitlenmeli ve titreşim sebebiyle köpürmeyi önlemek için süngere sarılmalıdır.T
Yakıt deposunun içindeki clunk(ağırlık) tank dibinden mutlaka 5-6 mm yukarıda olmalı serbestçe hareket etmeli.Modelin burnunu havaya kaldırarak kontrol edebilirsiniz.

Yakıt hortumları.
Clunkın bağlı olduğu yakıt çıkışı karbüratöre bağlı olmalı.
Tazyikleme hattının bağlı olduğu uç mutlaka deponun üst seviyesinde olmalı.Üçüncü hat varsa bu yakıt boşalma ve doldurma içindir ve mutlaka kapalı olmalı.
Yakıt hattı gergin olmamalı,çok az gevşek bırakılmalı ayrıca katlanmamalıdır.

Yakıt filtresi
Yakıt filtresi clunk ile karbüratör arasında olmalı .
Filtre temiz olmalı.
Motor yatağı.


Bağlantı.
Motor yatağı firewalla sıkı bağlanmalı.Çoğu motor yatağı kitinden bağlantı için ağaç vidası çıkmaktadır.Bunu yerine firewalla motor yatağını vida ve somunla bağlanmalı.Mümkünse blindnuts kullanılmalı.Vidalarda pul ve rondela olmalı.
Motor yatağı doğru thrus verecek şekilde bağlanmalı.Genellikle 1 derece aşağı 2 1/2 derece sağa bakmalı.

Motor kontrolü
Bağlantısı.
Motor yatağına sıkıca bağlanmalı.Ağaç vidası yada saç vidası ile bağlanmamalı.Vida ve somun kullanılmalı.Vidalarda pul ve rondela olmalı.

Karbüratör
Karbüratör motora sıkıca bağlı olmalı..
Gaz kolunu geri çekip gaz kelebeğinin tamamen kapanıp kapanmadığını kontrol edin.Eğer açık kalıyorsa kelebek durdurma vidasını gevşetip tekrar ayarlayın.Bu gaz servosunun yük altında kalmamasını hemde motoru radyodan durdurma imkanının sağlar.
Gaz kolu sağa sola değmemeli.

Eksoz.
Eksozun sıkıca motora bağlandığını kontrol edin.
Eksoz milinin sıkı olduğunu kontrol edin.Eksoz çıkışı sağa sola dönmemeli.

Motor mesafesi.
Motor , karbüratör ve eksozun uçağın gövdesinden en az 3 mm uzakta olup olmadığını kontrol et.
Pervane ve spinner.


Pervane.
Pervane sıkıca bağlanmalı.Gerekirse emniyet somunu konmalı.
Pervane motor kompresyona bindiğinde yere paralel olacak şekilde bağlanmalı.Böylece elle çalıştırmada hem kolay çalışır hem de motor havada durursa iniş sırasında pervane yere sürterek kırılmaz.
Pervanenin balanskontrolü yapılmalı.

Spinner
Pervane spinnerin kenarlarına değmemeli.Bunun için delikleri büyütün.
Spinnerin arka kısmı uçağın gövdesine yada cowla değmemeli.En az 3 mm boşluk olmalı.
Spinner çatlak yada balanslı olmamalı.
Cevapla

Konu Araçları
Konuyu Paylaş :  
Konunun Linki :  
BBKodu :  
Konu Araçları :

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  RADYONUN TAKILMASI arachnanthe 0 1.354 11-01-2008, Saat: 13:46
Son Yorum: arachnanthe

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi