30-01-2009, Saat: 11:03
Yeni sistemle İmam hatiplilerin de diğer liselerle arasındaki katsayı makası daralıyor.
Türkiye'nin 10 yıl önce uygulanmaya başladığı günden bu yana tartıştığı ÖSS'de katsayı uygulaması sürpriz bir düzenlemeyle ortadan kalkıyor. Katsayı farklılığı sistemde kaldırılmamış gibi görünecek ancak ÖSS'ye etkisi azaltılacağı için adayın mezun olduğu okulun bir önemi kalmayacak. Etkisi azaltılan katsayı sembolik olacak. Etkisi yüzde 21'den yüzde 10'a düşecek.
Meslek lisesi mezunları ve imam hatip çıkışlılar ile klasik liseler arasındaki makas daraltılacak. ÖSS'de adayların lisede aldıkları eğitim daha az dikkate alınarak istedikleri bölümleri kazanmaları kolaylaşacak. İmam hatip lisesi mezunları, ÖSS'de tıp fakültesi tercih ederse yeni sisteme göre artık kazanması daha kolay olacak.YÜZBİNLERCE GENCİ ETKİLİYOR
YÖK Genel Kurulu, Ankara'da Yusuf Ziya Özcan başkanlığında toplandı. 2009 ÖSS'de yapılması planlanan değişikliklerinin masaya yatırılıyor. 2009 ÖSS'de yapılması gereken değişikliklerin halen görüşüldüğü toplantı da katsayı için de yeni bir formül üzerinden tartışıldığı öğrenildi. Sınav başarısını yüzde 21 oranında etkileyen AOBP'nın (Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanı) sınav sonuçlarına etkisini azaltmak için aşağı çekilecek. Türkiye'de her yıl imam hatip lisesi mezunu 15 bin kişi ile meslek lisesi mezunu yaklaşık 350 bin kişi daha düşük AOBP ile ÖSS'ye giriyordu.
EĞİTİM ZİRVESİ'NDE TARTIŞILACAK
Okul başarısının, ÖSS puanındaki etkisi böylece azalacak. Katsayı oranları değiştirilmeden meslek liseliler ile diğer liseler arasındaki makas daraltılacak. Yeni sınav sistemi yarın Antalya'da Türkiye Özel Okullar Birliği Derneği'nce düzenlenecek, "Eğitimde 2023 Hedefleri" konulu toplantıda Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, bakanlık bürokratları, genel müdürler, özel eğitim kurumları yöneticileri, üniversite temsilcilerinin katılımıyla 3 gün süreyle tartışmaya açılacak.YÖK gündeminde bu arada iki aşamalı sınav sistemi ve 2 yılllık MYO'lara sınavsız geçişin kaldırılması da yerini aldı.
TURGAY POLAT YENİ SİSTEMİ ANLATTI
Yeni sistemi, 2009 ÖSS'ye girecek adaylar için Uğur Dershaneleri ÖSS Koordinatörü Turgay Polat anlattı.
"Çocuklardan birinin ayağına taş bağlarken birinin ayağına bisiklet veriyorsunuz. Bu adaletli değildi" diyen Uğur Dershaneleri ÖSS Koordinatörü Turgay Polat yeni sistemin tüm detaylarını şöyle anlattı;
BAŞARISIZ ÖĞRENCİ YÜKÜ BİTİYOR
"1999 yılında ÖSS değiştirilmiş ve tek sınav uygulamasına geçilmişti. Ancak tek sınav uygulamasından daha da önemli olan AOBP uygulaması dediğimiz öğrencileri okullarına ve alanlarına göre değerlendiren sistem yükseköğretim programlarını da katsayı uygulamasına alarak öğrenciler arasında haksız rekabet oluşturmuştu. Şöyle ki bir öğrencinin ÖSS başarısı öncelikli olarak okulunda okuyan diğer arkadaşlarının başarısına göre şekillendirilmişti. Yani okulunuzda okuyan diğer öğrenciler başarısızsa sizin başarılı olmanız zorlaştırılmıştı. Ayrıca öğrencilerin 14- 15 yaşında okul seçimi ve alan seçiminin belirleyici olması daha sonra değiştirilememesi oldukça önemli sorunlara yol açmıştır"
KLASİK LİSELER DE ETKİLENECEK
"1999'da alınan karar 15 bin civarında imam hatip öğrencisine yönelik alınmıştır. Ancak sonucunda fen ve Anadolu liselerini ÖSS'nin tek hakimi haline getirerek diğer öğrencileri sistemin dışına attı. ÖSS'de yüksek puan aldığı halde AOBP katsayısından dolayı grup başarısı düşük olduğu için en başta klasik liseler daha sonra meslek liseleri dezavantajlı hale gelmişlerdir. Klasik liselerde okuyan öğrencilerin sadece yüzde 5'i lisans bölümlerine yerleşebildiği için bu okullar eğitimin sorunu haline gelmişlerdir. Öğrencilerin başarıları bulundukları okula göre değer kazandı.
Klasik liselerde okuyan mezun durumda olanları saymazsak 250 bin meslek liselerinde 350 bin öğrenci üniversitelere ve ÖSS'ye küskündü artık barışma zamanı
"KATSAYI YÜZDE 10'A DÜŞECEK"
"YÖK genel kurulu Perşembe günü yeni sınav sistemi ve katsayılarla ilgili toplanacak. Toplantıda 2010 yılından itibaren uygulanacak yeni sınav sistemi ve 2009-ÖSS'de uygulanacak AOBP katsayılarını karara bağlayacak. Alınan bilgiye göre AOBP katsayıları değiştirilmeyecek ancak halen toplam puana katkısı yüzde 21 olan AOBP' nin katkısının yüzde 10 civarına çekilecek. Buna göre öğrenciler arasında oluşan katsayı farkının azalacağı ve katsayı probleminin giderileceği belirtiliyor"
50 PUAN AJANTAJI KALKIYOR
"Mevcut sistemde ÖSS puanı hesaplanırken öğrencilerin sorulara karşılık alabilecekleri maksimum puan 300.000 dür. AOBP ise en yüksek 100 olarak değer kazanıyor. 100 AOBP en yüksek katsayı olarak 0.8 ile çarpıldığında 80 puan olmakta ve öğrenciler 380 puana ulaşabilmektedirler. Buda yüzde 21'lik bir orana denk gelmektedir. Ancak öğrenciler AOBP den çeşitli şekillerde öğrenciler arasında farklar oluşturmaktadır. Örneğin AOBP' si 100 olduğu halde alan dışı veya meslek liselerinden gelen öğrenciler 0.3 ile çarpıldığında maksimum 30 puan almakta ve diğer öğrencilere göre 50 puana kadar fark oluşmakta bu farkın kapanması da olanaksız hale gelmektedir"
İŞTE ÖRNEKLERLE YENİ SİSTEM
"2 öğrenci düşünelim. İki öğrencinin de ÖSS puan 300 olsun. Öğrencilerin AOBP'si de 100 tam puan olsun. İki öğrenci de bilgisayar mühendisliği tercih etsin. Ancak 1.öğrenci normal lise ikinci öğrenci meslek lisesi öğrencisi olsun. 1. öğrencinin yerleştirme puanı 380 2.öğrencinin yerleştirme puanı 330 olacaktır. Aradaki fark 50 puan olacak ve sınavda başarıları aynı olduğu halde katsayı farkından dolayı 50 puan gibi kapatılamayacak bir fark oluşmaktadır"
ALAN DIŞI TERCİH KOLAYLAŞIYOR
"Yeni değişiklikle bu fark azaltılacaktır. Örnekte olduğu gibi ÖSS puanları aynı olsun. AOBP' leri de aynı olsun. AOBP etkisi %21'den %10'a düşeceği için 1.öğrenci 330, ikinci öğrenci 315 puan alacak ve puan farkı 50'den 15'e düşecektir. Yeni AOBP sisteminde katsayılara hiç dokunmadan AOBP'nin toplam katkısı değişeceği için öğrenciler arasındaki AOBP'den kaynaklanan fark maksimum 20 puan civarında olacak. Ayrıca öğrencilerin alan dışı tercihi kolaylaşacaktır. Buda başarılı öğrencinin katsayı problemine takılmamasını sağlayacak"
Zar Atmam Şansa İnanmam Ortada Bir Şans Varsa Onuda Ben Yaratırım...