Hepimiz Biriz

Tam Versiyon: RADYO AYARLARI
Şu anda arşiv modunu görüntülemektesiniz. Tam versiyonu görüntülemek için buraya tıklayınız.
RADYO AYARLARI
Eğer uçuş sahasında iseniz sizin frekansınızda başka birinin uçuş yapıp yapmadığından emin olun.


Verici
Vericinizin frekansını kontrol edin.Alıcınızla aynı olsun.Radyonuzun frekans bayrağını takın..
Tüm trimleri orta noktaya alın.Gaz kolunuda ortaya alın.
Tüm dual rate sviçleri maksimum hareket konumunda olsun.
Vericinizi açın.
Vericinizin batarya göstergesini kontrol edin.Dolu göstermeli.

Alıcı
Alıcınızın on/off svicin açın.
Varsa alıcınınbatarya göstergesi dolu göstermeli.
Kumanda kollarını hareket ettirerek tüm yüzeylerin ve gaz kolunun hareket ettiğini kontrol edin.Aksaklık varsa düzeltin.
Alıcı on/off düğmesinin açık pozisyonda iken on durumunu gösterdiğini görün.Ayrıca sviciniz uçuş eksenine paralel takılı ise svicin on pozisyonu uçağın arkasına doğru olmalı.Eğer değilse değiştirin.Böylece kalkış için uçağınız yerde koştururken takılacak bir dal parçasının , havada svice çarpacak bir böceğin yada yaprağın yada aşınmış sviçlerin rüzgar sebebi ile kapanarak radyoyu devre dışı bırakmasını engellemiş olursunuz.
Servolar.

Her servonun kolu, trimler ve verici kolları nötr durumda iken pushroda 90 derece olmalı.


Nötr pozisyon.Verici kolları ve trimler nötr iken
Servo kolları servonun yanında ve servoya 90 derece olmalı.
Aileronlar nötr durumda olmalı.( kanat profili ile aynı eksende)
Elevatör nötr olmalı.
Rudder nötr olmalı

Kontrol yüzeyleri hareketi
Aileonların hareketi doğru yönde olmalı.Uçağın arkasından bakıldığında sağa yatış kumandası verildiğinde sağ aileron yukarı, sol ailewron aşağı hareket etmeli.
Aileonları hareket mesafesi üretici firmanın kullanım kitapçığında belirttiği miktarda mı ?
Elevatör hareketi doğru mu ?Uçağın arkasından bakıldığında yükseliş komutu verildiğinde yukarı hareket etmeli.
Elevatörün hareket mesafesi üretici firmanın kullanım kitapçığında belirttiği miktarda mı ?
Rudderin hareket yönü doğru mu ?Uçağın arkasından bakıldığında sağa kumanda verildiğinde rudder sağa dönmeli.
RUdderın hareket mesafesi üretici firmanın kullanım kitapçığında belirttiği miktarda mı ?
Burun yada kuyruk tekerinin dönüş yönü doğrumu.
Burun tekerinin hareket mesafesi çok fazla olmamalı.Rudderın hareketinin 1/3 yada 1/2 si olmalı.
Gaz kolu.
Gaz kolu ileri itildiğinde gaz kelebeği açılıyor mu ?
Gaz kolu trimi tam kapalı iken gaza kolunu geri çektiğinizde gaz kelebeği tam kapalı oluyor mu ?
Gaz kolunu ileri tam ittirdiğinizde gaz kelebeği tam açılıyor mu ? Gaz kolunun mesafesi fazla geliyorsa ayarlayın.Servo üzerine yük binmesin.
Gaz trimi verdikten sonra gaz kolunu geri çektiğinizde gaz kelebeği 1/8 kadar açık kalıyormu .

Parazit yada karışma
Vericinin tüm kollarını birbiri ile karışacak şekilde hareket ettirin. Pushrodların birbirine bu durumda sürtüp sürtmediklerini yada birbirlerini engelleyip engellemediklerini görün.
Tam kontrol verdiğinizde servo da sıkışma olup olmadığını vızıldayıp vızıldamadığını kontrol edin.
Bunları kontrol ettiyseniz tekrar servo vidalarının sıkılığını kontrol edin.Şimdi önce alıcınızı sonra vericinizi kapayın.