Hepimiz Biriz
Karda Otomobil Kullanma Teknikleri - Baskı Önizleme

+- Hepimiz Biriz (https://www.hepimizbiriz.com/forum)
+-- Forum: MOTORLU TAŞITLAR (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-MOTORLU-TA%C5%9EITLAR-168)
+--- Forum: Motorlu Araçlar (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-Motorlu-Ara%C3%A7lar-667)
+---- Forum: Modifiyeli Araclar (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-Modifiyeli-Araclar-212)
+---- Konu Başlığı: Karda Otomobil Kullanma Teknikleri (/Konu-Karda-Otomobil-Kullanma-Teknikleri-5848)



Karda Otomobil Kullanma Teknikleri - arachnanthe - 29-11-2007

Sürüş stili
Sürüş stilini yol ve hava şartlarına uydurmak, dikkatlidavranmak, kışın güvenli yolculuk yapmanın temel kuralıdır. Karlıhavalarda prensip "Yumuşak düşün, yumuşak davran" olmalı. Gaz pedalınaaniden basmaktan ya da bırakmaktan, sert direksiyon hareketlerindenkaçınmalı, fren pedalına yumuşakça basılmalı. Çekiş tekerleklerininpatinaja düşmesi ya da direksiyonun aniden hafiflemesi zeminin kayganolduğunun göstergeleridir. Ayrıca önünüzde giden aracın yoldan çıkmaeğilimi göstermesi ya da lastiklerinin parıldaması da kaygan zemineişarettir.

İleriye bakın
Bir kazadan kaçınmanın en iyiyolu önceden tahmin etmektir. Bu nedenle önünüzdeki araçla aranızdakitakip mesafesini normalin iki katına çıkarın. Manuel şanzımanlı araçkullananlar debriyaj pedalını dikkatli kullanmalı, pedalı sertçebırakmamalı. Otomatik şanzımanlı araç kullananlarsa hızlanmalarda asla"kick down" (gaz pedalına sonuna kadar basılması) yapmamalı. Eğerotomatik şanzımanda kış kullanım seçeneği varsa mutlaka kullanın.
Biryokuşu tırmanırken motor devrini fazla yükseltmeden vites büyütmek veyumuşak hızlanma patinajın önüne geçer. Buzlu ya da karla kaplı biryokuş inerkense mümkün olduğunca motorun frenleme gücündenfaydanılmalı, belirli aralıklarla fren pedalına hafifçe basılmalıdır.Aracınızda ABS sistemi bulunsa bile sürücünün kontrolü elindebulundurması aracın kontrolü elinde bulundurmasından daha iyidir.

Gör ve Görül
Camve silecek süpürgeleri arasına karton koymak, soğuk gecelerdesileceklerin donup cama yapışmasını önlemek için denenmiş en pratikyöntemdir. Motor ve varsa katalitik konvertörün ısınması için rölantidebeklemek yerine hareket etmek daha doğrudur. Buğulanmış camlar soğukgünlerde yola çıkarken karşılaşılan diğer bir önemli sorundur. Buproblemin çözümü de oldukça kolay: Yan camlardan birini hafifçearalayın, havalandırmayı en sıcak konuma getirin, fanı en yüksek hızagetirip ön cama yönlendirin. Eğer aracınızda klima sistemi varsa işinizdaha da kolay. Klimayı çalıştırıp ön cama yönlendirin yeter. Far vestop lambaları da kışın özel ilgi ister. Kar ve buzlanma nedeniyleaydınlatma sisteminin etkisi yüzde 90 oranında düşebilir. Bu nedenleher sabah otomobile binmeden önce bir kar ve buz kazıyıcısıyla butemizliği yapmayı alışkanlık haline getirin.

Acil durumlar için
Sağlambir çekme halatı, takoz, yedek ampuller, eldiven ve sizi sıcak tutacakyedek giysiler acil durumlardan kurtulmanızı kolaylaştıracaktır. Öndekiaracın izinden giderek patinaj riskini azaltabilirsiniz. Ayrıcakaranlıkta bozulmuş bir sigortayı bulmak el feneri olmadan çok zorolabilir. Doğru seçilmiş koruma ürünleriyle kilitlerin ve kapıfitillerinin donmasını engeller. Kar küreği, buz kazıyıcısı ve buğuçözücü spreyler otomobilini açık havaya park eden sürücüler için engerekli ekipmanlar arasında yer alıyor. Yolda kaldığınızda açlığınızbastıracak ve enerji verecek bir paket çikolata da otomobildebulunmalı.

Zincir hayat kurtarıyor
Otomobili karlı vebuzlu havalarda yolda kalmaktan kurtaracak olan patinaj zincirleri,merdiven ve örgülü olmak üzere iki farklı desen grubuna sahip. Merdiventipi patinaj zincirleri lastiğin tabanını dikey olarak kestiği için hemdaha fazla sarsıntıya neden oluyor, hem de yandan kaymalarda yeterligüvenliği sağlayamıyor. Ayrıca merdiven tipi zincirde, frenyapıldığında lastik zincirin üzerinde değilse, otomobilin durmamesafesi uzuyor.

Örgülü tip zincirdeyse lastikler tamamenzincirin üzerinde olduğu için sarsıntı azaldığı gibi, fren ve kaymaemniyeti de yükseliyor. Zincir lastiğin tamamını sardığı için hemönden, hem de yandan kayma durumunda maksimum güvenlik sağlanıyor.Ayrıca bu zincirler birkaç dakika gibi bir zamanda takılabildikleriiçin büyük ilgi görüyorlar.

Zincirin kalitesini belirleyentemel unsursa kullanılan çeliğin malzemesi. Örneğin, yumuşak çeliktenüretilen zincirler alaşımlı çelikten üretilenlere göre daha kısa ömürlüoluyor ve araç birkaç yüz metre gittikten sonra kopabiliyor.

Patinaj zincirlerinin takılması
Eskitip zincirleri takmak zaman ve araç gereç açısından yeni tiplerlekarşılaştırıldığında oldukça zahmetlidir. Eski tip zinciri tekerleğetakabilmek için önce aracı krikoyla kaldırmak, ya da zinciri yolasererek aracı üzerine çıkarmak gerekir. Lastik tam olarak zincirinüzerine çıktığında dışta kalan baklalara üstteki halkaları takmak vegergilerle sabitlemek gerekiyor. Zincir takma sırasında dikkat edilmesigereken en önemli konuysa zincirdeki baklaların tamamının aynı yöndedurması ve herhangi bir dönmenin olmaması. Aksi halde zincir birkaçmetre sonra kopabiliyor.
Alaşımlı çelikten üretilen ve birkaçdakika gibi kısa bir zamanda zahmetsizce takılabilen "Takmatik" tipzincirlerin hem yerli, hem de ithal modellerini yedek parçacılarda vehipermarketlerde bulabilmek mümkün. Takmatik zincirlerin fiyatları 40milyon lirayla 60 milyon lira arasında değişiyor. Takmatik zincirleritakmak için zincirin kasnak görevini üstlenen çelik tel ya da halatınlastiğin üst tarafından geçirilmesi, bağlantı kancalarının takılması vegergi lastiğiyle sabitlenmesi yeterli oluyor.
Patinaj zincirleritakıldıktan sonra dikkat edilmesi gereken en önemli konuysa, zincirtakılı haldeyken 100-200 metre kadar gidip sonra durarak, zincirinyerleşmesiyle oluşan boşlukları, gergileri yeniden ayarlayarak ortadankaldırmak. Böylece zincir tekerleği tam olarak saracağı için maksimumgüvenlik sağlanmış olacaktır.