![]() |
S.W.O.T. Analizi Örneği - Baskı Önizleme +- Hepimiz Biriz (https://www.hepimizbiriz.com/forum) +-- Forum: EĞİTİM DÜNYASI (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M-D%C3%9CNYASI-30) +--- Forum: Rehberlik (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-Rehberlik-39) +---- Forum: Dersler - Ödevler - Tezler (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-Dersler-%C3%96devler-Tezler-37) +----- Forum: İşletme (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-%C4%B0%C5%9Fletme-60) +----- Konu Başlığı: S.W.O.T. Analizi Örneği (/Konu-S-W-O-T-Analizi-%C3%96rne%C4%9Fi-6644) |
S.W.O.T. Analizi Örneği - civanpercemi - 23-01-2008 GRUNDİG 3D TELEVİZYON HEDEF KİTLE: Teknolojik gelişmeleri takip eden, yeniliğe açık, estetiğe önem veren, üretilen teknolojik ürünleri yaşamında kullanmak isteyen, gelir düzeyi orta ve üst grup olan insanlar. MARKA KİMLİĞİ: 1.Var olan amblemin incelenmesi: Yeniden konumlandırmaya gidilirken müşteriye GRUNDİG logosunun yaşlı gözüküp gözükmediği, marka değerlerini doğru yansıtıp yansıtmadığı araştırılmalıdır ve bu aşamadan sonra logo değişikliği gündeme gelmelidir. GRUNDİG markasına yeni bir yüz, taze bir kişilik kazandırmaya çalışıyoruz ve bu logonun değiştirilmesi yönünde karara vardık. Çünkü müşterilere göre yaşlı görünüyor, üstelik kurumsallığını ve şirket imajını fazlaca vurgulayan bir yapısı var. Harflerin sert hatları ve sivri kenarları markayı ciddi ve asık yüzlü gösteriyor. Ne hedef aldığımız kitleyle ne de kişilik özelliklerimizle bağdaşıyor. Dinamik, keyifli, etkileyici derken bunu logomuzla da söyleyebilmeliyiz. 2. Yeni amblemimizin logosu, em televizyonu hem de ufoları yani uzay teknolojisini çağrıştıran bu yönüyle bizim ne ürettiğimizi, nasıl bir teknoloji kullandığımızı çağrıştıran bir yapı kazandırmış oldu. Antenli eski model televizyonları anımsatması ile de GRUNDİG markasının kültürüne çağrışım yaptırmakta. Üstelik ovalliği gülümsemeyi andırdığı için bizim ve müşterilerimizin gülen yüzünü simgeliyor. Kıvrımlı harfler ve el yazısı motifleri özgünlüğü ve seçkinliği ifade ediyor. Çünkü el yazısı kullanarak ortaya koyduk. Renk olarak logoda kırmızıyı seçmemizin nedeni hareketliliği ön plana çıkarmak içindi. Yazımızın mavi kalışı ise yine eskiden fazla kopmamak ve güven imajımızı korumak maksadını taşımaktayız. MARKA KİŞİLİĞİ: “Dinamik, keyifli, etkileyici ve dürüst...” Dinamiğiz çünkü; günümüz insanının hızlı yaşam temposuna eşlik ediyoruz. Keyifliyiz çünkü; eğlenceyi ve paylaşmanın zevkini bizimle vazgeçilmez kılıyoruz. Etkileyiciyiz çünkü; estetik kadar yenilik ve performansa da önem veriyoruz. Dürüstüz çünkü; verdiğimiz sözü yerine getirmenin değerine paha biçemedik. MARKA KÜLTÜRÜ: Geçmişten bugüne bizimle gelen değerlerimiz kültürümüzün özünü oluşturuyor. Bunlardan en önemlisi kalite anlayışımızdır. Kalite bizim için müşteri gereksinimlerine uygun ürünleri tasarlamak, bunları zamanında ve hatasız olarak sunmak, yaptığımız işin performansını sürekli arttırmak ve bunları yaparken ortak aklımızı kullanmak anlamını taşımaktadır. Biz başarmak için takım ruhuna inanırız ve katılımcı bir yönetim anlayışıyla dayanışma ve sürekli işbirliği içinde çalışırız. Rekabet Analizi
Cvp: S.W.O.T. Analizi Örneği - civanpercemi - 02-07-2008 FIRSATLAR: • Türkiye’nin potansiyelinden bahsedilen her konuşmanın ana teması olan genç nüfusun Türkiye pazarının lokomotifi olması, • Elektronik sektörünün Türkiye’nin en hızlı büyüyen ve gelişen sektörü olması, • Türk insanının yaşam standardının yükselmesi ile birlikte artık herkesin evinde, iş yerinde, yaşam alanlarında en son teknolojiye sahip olmayı ve kullanmayı istemesi, TEHDİTLER: • Teknolojinin çok hızlı bir şekilde gelişmesi ve bu ilerlemelere ayak uydurmada çekilebilecek güçlükler, • Elektronik sektöründe yerli ve yabancı pek çok firmanın yer alması ve bunun sonucu nihai tüketicilerin seçme ve karar verme sürecinde alternatiflerinin çok fazla olması, • Türkiye’deki yüksek vergi oranlarının maliyetlere olumsuz yansımaları yüzünden fiyatların dünyadaki diğer pazarlara göre nispeten yüksek olması, GÜÇLÜ YÖNLERİMİZ • Tüketicinin zihninde Grundig markamızın; Alman, dolayısıyla da güvenilir ve sağlam imajına uzun yıllardır sahip olması, • Marka bilinirliği ve geçmişteki pazar paylarımıza bakarak sahip olduğumuz tecrübe ve prestij, • Elektronik ürünlerde ödül-satış ilişkisi son yıllarda çok sıkı… Grundig 2006 yılı Red Dot Tasarım Ödülünü kazanan LCD televizyonun üreticisi, pazara hızlı bir şekilde döndüğümüzün simgesi bu ödül, • Kredi kartı taksit imkanları, banka kredilerindeki faiz oranı düşüşleri sayesinde talebin sürekli üst seviyelerde olması, • Piyasaya çıkacak olan yeni ürünümüz (3 boyutlu TV), yepyeni bir ürün olması ve insanlarda ilgi odağı oluşturacak potansiyele sahip olması, • Beko ve Arçeliğin dağıtım kanallarını kullanmamız; böylelikle daha pazara yeni girmemize rağmen 4500 cornerda eşzamanlı olarak ürünlerimizi satışa sunabileceğimiz muazzam bir ağa sahip olmamız, • Beko Elektroniğin sahip olduğu eğitimli ve deneyimli personeli ve gelişmiş üretim teknolojileri kullanması, ZAYIF YÖNLERİMİZ • Ürünümüz (3 boyutlu TV), piyasaya çıktıktan kısa süre sonra rakip firmalar tarafından da üretilip piyasaya sürülmesi, • Pazara yeni girmiş olmamız sebebiyle ürün gamımızın diğer markalardan daha az olması, • Pazarın küresel bir pazar olması ve dünya devi markalarla aynı pazarda kendimize yer bulmak zorunda olmamız, • Uzakdoğu firmalarının çok daha ucuza ürettikleri ürünlerini Türkiye pazarına da sokarak rekabeti iyice zorlaştırmaları, |