Hepimiz Biriz
TOHUM - Baskı Önizleme

+- Hepimiz Biriz (https://www.hepimizbiriz.com/forum)
+-- Forum: EDEBİYAT (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-EDEB%C4%B0YAT-110)
+--- Forum: Şiir (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-%C5%9Eiir-232)
+---- Forum: Şairlerin Şiirleri (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-%C5%9Eairlerin-%C5%9Eiirleri-112)
+----- Forum: Y Harfi ile Başlayan Şairler (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-Y-Harfi-ile-Ba%C5%9Flayan-%C5%9Eairler-290)
+------ Forum: Yusuf Tahir (https://www.hepimizbiriz.com/forum/Forum-Yusuf-Tahir-266)
+------ Konu Başlığı: TOHUM (/Konu-TOHUM-9129)



TOHUM - yusuf tahir - 29-02-2008

Ilgın bir sam yeli esti
Düz ovanın üstünde
Ve tohum tarlaya düştü usulca
Mavi bulut belirdi gökyüzünde, bekledi
Bekledi,bekledi,bekledi
Yerini beğenmişti anlaşılan
Tohum çıkmadı deliğinden
Açmadı bir türlü
*
Alt tarafı bir tohum dedi mavi bulut
Boş ver
Çıksada olur çıkmasada
Oysa tohum sabırsızdı
Duramıyordu yerinde
Korkuyordu
Açmaya,kokmaya ve görünmeye
Kapkara bir ayaktı tedirginliği
Altı yüksek dağ tepeleri gibi oyuk
Ağırmı ağır
Bir gün gelecek basacak
Kendisinin basılması değildi önemli olan
Toprağı basacak aşağılara
Ürün veren toprağı
Ezecek
Tohum biliyordu bunları
Açmadı bir türlü.
*
Mavi bulut durdu duramadı yerinde
Bir meraktır başladı
Aslında tohumun çiçeğini ve rengini merak ediyordu
Yaklaştı tohumun üstüne
Hınzırca gülümsedi
Boşalttı yağmurlarını
Toprak yeşerdi
Her taraftan yaban otları fışkırdı
Çatal çayır,yonca filan
Tohum yaban otunun köküne takılıp kalmıştı
Kederlendi birdenbire
Ben bunların arasında nasıl yaşarım
Nasıl gülümser çiçeğim gökyüzüne
Nasıl kokarım anber gibi
Cesareti yoktu aslında
Açmadı bir türlü.
*
Mavi bulut öfkelendi
Biraz daha alçalarak
Boşalttı yağmurlarını
Ama ne çare
Yine istediği olmamıştı
Öfkelendi iyice mavi bulut
Nasıl oluyordu da dinlemiyordu onu minnacık tohum
Doğayamı direniyordu
Bütün kara bulutlara haber saldı
Günlerce yağmur yağdırdılar
Şimşekler çaktı gök gürültüsüyle karışık
Seller çoştu düz ovalarda
Küçük tohum
Tutunduğu yaban otunun köküyle
Sürüklenip gitti derin ummana
Oradan da sonsuzluğa
Rengini veremeden
Kokusunu saçamadan etrafa
Ve tüm dünyaya.
*
Mavi buluta inat
Kara bulutla arkadaş oldu diye
Sundu kendisini
Gonca olup Tanrı ya hediye
Ama yinede açmadı
Açamadı bir türlü......
1996


Cvp: TOHUM - gamze33 - 29-02-2008

çok güzeldi,cidden hoşuma gitti,yüreğine,kalemine sağlık...


Cvp: TOHUM - yusuf tahir - 29-02-2008

bu şiiri sakin bir kafayla bir daha okumanı isterim ayrıca duyarlılığın için teşekkürler


Cvp: TOHUM - kalbinur - 27-03-2008

bu şiiri,n gerçekten çok güzel babacım...hani sen derdin ya küçük gövde büyük gövdeyi herzaman yener...buda onun gibi bişey iştee...yüreğine sağlık