Araclarda gorus alanı hakkında

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 2.57/5 - 14 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Araclarda gorus alanı hakkında
#1

Görüş Alanı
Araba kullanmayı öğrenirken büyük ihtimal ilköğrendiğiniz şey nereye gideceğinize bakmaktır.Size öğütlenenlergenelde "Karşıdan gelen trafiğe bakma seyir ettiğin şeritteki arabalarıizle","Ortada yolu bölen şeritlere değil arasındaki yolabak","Etraftaki duvarlarları değil önündeki şeridi izle" dir.

Hepsigüvenli ve pratik öğütlerdir ve aynısı yarışlar için de geçerlidir.Eğerbir spor yaptıysanız veya seyrettiyseniz hangi spor olursa olsunoyuncunun yaptığı ise değil devamlı ileriye baktığınıgörürsünüz.Basketbol futbol oyuncu topu veya sopayı nasıl tuttuğunabakmaz. Bunun yerine oyun alanıda gideceği yere yada pas atıcağı yerebakar. Oyuncunun görüş alanı önündeki birkaç metre değil önünde vearkasındaki alandır.Oyuncunun görüş alanı ne kadar fazla vekontrolündeyse rakiplerden kurtulma, gideceği yolu planlama vediğerlerinin hareketlerini önceden tahmini o kadar başarılıdır.

Oyuncununkontrolündeki uzaklık ve alanın büyüklüğü o oyuncunun görüş alanıdır.Buiki onemli becerinin birleşimini gerektirir.İlk önce oyuncuetrafındakilerden ziyade önündeki alana bakmalıdır.Nerde olduğuna değilnereye gitmek istediğine bakmalıdır.İkincisi ise insan gözününodaklanabildiği alan ufak ta olsa (göz görebildiği alanın sadece küçükbir bölümüne odaklanabılır) oyuncu odaklanmadiği yerlerdekiaktiviteleri de ayırt etmelidir. Bu beceriler sürücülükte de çokkritiktir.Arabalarla dolu olan bir parkurda derece için ortadaolmalıdır ama aynı zamanda boş parkurda gidebildiği en yüksek hızdagiden bir arabayı yönetmek için de aynı becerileri gerektirir.

Yeterincetecrübesi olmayan sürücülerin öndeki arabaya "tünel görüşü" ileodaklanması (tünel görüşü:Bir yere dikkatlice odaklanıp başka hiçbirşey görmemek) gibi bir eğilimleri vardır.Bu doğal birreaksiyondur.Sürücünün düşünmesi gereken bilgilerin çokluğu sürücüyüboğabilir ve aracın önünde ne olduğuna konsantre olmak çokbasittir.İleriye bakmak daha fazla bilgi almak demektir.İlk başta çokzor olabilir.Ama sürücü vites değiştirme, frenleme ve çekiş örneklemebecerilerini arttırdığı ve bunları otomatikman düşünmeden yapmayabaşladığı noktada görüş alanını geliştirmek için gerekli zamanıbulur.Günlük yaşamımızdan bir örnek vermek gerekirse bu becerilerleilgili;Kaldırımda yürüdüğünüzü ve herkezden hızlı yürümeyecalıştığınızı düşünün. Bunu nasıl yaptığınızı düşünün. Bunu bilinçliyapsanız da yapmasanız da beyniniz önünüzdekilerin hareketleriniönceden tahim etmeye calışır.Hızınızın ritim ve zamanlamasıyla birliktediğer insanların hızı ve pozisyonunu beyniniz alır ve arada olacak vesizin geçmenizi sağlayacak boşlukların nerede ve ne zaman olacagınıhesaplar. Bu hesaplamaların zamanında ve kullanışlı olması içinbulunduğunuz yerden daha ileriye bakmak gerekir.Ne kadar hızlı gitmekisterseniz o kadar uzağa bakmanız gerekir. Eğer yere veya önünüzdekibirkaç metreye bakarsanız insanlara çarpmaya başlarsınız. Etrafınızakibinaları çevreyi farkında olup ileriye bakarak ve etrafınızdaki değişenkosulları tahminle insanlarin arasından akıcı bir şekildegeçebilirsiniz. Vücudunuz otomatikman hızını ve pozisyonunuzudeğiştirip insanlardan sakınmanızı sağlar.

Aynı teknikparkurda araç kullanmak için de geçerlidir. Sürücü nerde olduğunaodaklanamaz. Parkurda nerede olmak istediğine odaklanmalidir. Ensorunsuz ve hızlı şekilde virajı veya virajlar topluluğunu alabilmekiçin beyniniz parkurun yeterince ilerisindeki durumun bilgisini almalıbuna göre en sorunsuz çizgiyi hesaplamalı ve ne şekilde pedal vedireksyona kumanda edeceğini tahmin etmelidir.

Virajda arabakullanmak dört aşamadan oluşur ve sürücünün bu aşamalardan en az ikiolmasa da birini yapmasını gerektirir.İlk aşama virajdan önceki frennoktasidir. İkincisi içeri dönüş noktası, üçüncüsü viraj alış noktası,dördüncüsü ise çıkıştır. Eğer sürücü virajı alırken sadece arabanınbulunduğu aşamaya odaklanırsa en sorunsuz ve en hızlı şekildealamayacaktır virajı. Tek ve akıcı bir çizgi yerine her aşama süprizgibi gözüküp düzensiz ve dört değişik çizgide alınır viraj.

Virajlardaarttırılmış görüş alanını kullanmayı tarif etmek için uzun düz yoldansonraki tipik bir virajı ele alacağız. Viraja yaklaştıkça odaklanmanoktanız fren yapma noktası olacaktır. Fren noktasına ulaşmadan birkaçaraba boyu önce gözleriniz içeri dönüş noktası odaklanması gerekir.İleriye bakarken odaklanma dışındaki görüş açınızla fren noktasınageldiğinde frene basmaya başlayacaksınız. Gözleriniz hala dönüşnoktasına odaklanmış olarak birkaç araba boyu yaklaşılır dönüşnoktasına ve bu sırada viraj alış noktasına odaklanmaya başlanır.Gözleriniz virajı alış noktasına odaklanmışken yine gözünüzünodaklanmamış olan açısı ile içeri dönüşe başlarsınız. Virajı alışnoktasına yaklaşırken birkaç araba boyu kalana kadar odaklanmayısürdürün ve sonra her zamanki gibi bir sonraki aşama olan çıkışnoktasına odaklanmaya başlayın. Çıkış noktasına odaklanmışken virajıalmanız gerekir. Çıkış noktasına yaklaştıkça önünüzdeki alana bakıyorolmalısınız ve bir daha odaklanma dışındaki görüş açınızı kullanıpçıkış noktasına eriştiğinizde virajdan çıkmalısınız. Viraja göre bazıdurumlarda birkaç aşamaya birden konsantre olmanız gerekebilir vebunların hepsini odaklanmış olmayan görüş açınızla almanız gerekebilir.Odaklanırken aynı anda odaklanmış olmayan görüş açınızı kullanmak birazçalışma gerektirir.

Bir süre bu teknik sizi odaklanmış olmayangörüş açınızdan emin olmadığınız için yavaşlatabilir virajalışlarınızı. Fakat bu tekniğe bir kere alışıldığı zaman siz degöreceksiniz ki her aşamadaki başarınız artacak ve daha öncealınabilecek en yüksek süratle aldığınızı zannettiğiniz virajları dahahızlı alacaksınız. Bu teknikleri geliştirmek birkaç haftanızı alabilir,ama vazgeçmeyin.

İleriye bakma alışkanlığını geliştirmek için,her zaman ön camın ortasından sonraki yüksekliğe bakmayı ihmal etmeyin.Birkaç egitimci bunu size hatırlatmak ve ileri bakma alışkanlığıkazandırmak için camınıza seloteyp bile koymanızı önerebilir. Boşalanlarda bakış açınızı sabit tutmayı öğrenin ve odaklanmayan görüşaçınızla görmeye alışın

derleme yapılmıştır
derleyen :fatih54sakarya
Cevapla

Konu Araçları
Konuyu Paylaş :  
Konunun Linki :  
BBKodu :  
Konu Araçları :

Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Amortisör ler hakkında genel bilgi arachnanthe 0 1.790 29-11-2007, Saat: 16:08
Son Yorum: arachnanthe

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi